Komputer nie „widzi” sieci bezprzewodowej Wi-Fi

Komputer nie „widzi” sieci bezprzewodowej Wi-Fi

Korzystanie z sieci bezprzewodowej to najwygodniejszy sposób na uzyskanie dostępu do internetu. Będąc w jej zasięgu, możesz się z nią łączyć z każdego urządzenia wyposażonego w odbiornik Wi-Fi. Jednak co zrobić, gdy komputer PC lub laptop jej nie wykrywa (nie „widzi”)? Sprawdź już teraz, co w takiej sytuacji radzą doświadczeni informatycy!

Najczęstsze przyczyny niewykrywania sieci Wi-Fi przez komputer

Jeśli spotkasz się z taką usterką, nie panikuj. Bardzo często problem jest błahy i nie będziesz musiał oddawać swojego sprzętu komputerowego do serwisu. Do najczęstszych przyczyn niewykrywania Wi-Fi zalicza się:

  • „zawieszenie się” routera,
  • błąd w zainstalowanym na komputerze sterowniku,
  • przypadkowe wyłącznie karty Wi-Fi (dotyczy laptopów).

Poniżej opisujemy metody weryfikacji każdego z powyższych problemów.

Sprawdzenie routera

Jeśli masz dostęp do routera Wi-Fi, sprawdź, czy na pewno działa. Większość tego typu urządzeń wyposażona jest w diody kontrolne. Przy jednej z nich zazwyczaj znajduje się charakterystyczny piktogram symbolizujący sieć bezprzewodową. Upewnij się, że router jest włączony, a połączenie Wi-Fi jest aktywne. Jeśli z jakichś powodów lampka się nie świeci, spróbuj ponownie uruchomić sprzęt.

Błąd w oprogramowaniu systemu komputerowego

Kiedy PC lub laptop „nie widzi” sieci bezprzewodowej, uruchom go ponownie. Gdy to nie rozwiąże problemu, spróbuj zaktualizować oprogramowanie lub zainstalować je od nowa. Jeśli korzystasz z systemu Windows, postępuj następująco:

  • uruchom okienko „Menedżer urządzeń”,
  • na liście wyszukaj kartę sieciową, zaznacz ją, a następnie kliknij prawym klawiszem myszy,
  • wybierz z rozwijanego menu opcję „Odinstaluj” lub „Aktualizuj”,
  • w przypadku usunięcia sterownika uruchom ponownie komputer (system powinien automatycznie zainstalować go na nowo),
  • sprawdź, czy możesz już połączyć się z siecią bezprzewodową.

Wyłączenie karty Wi-Fi

Ta porada skierowana jest wyłącznie do użytkowników laptopów. W niektórych modelach tych komputerów producenci dodają specjalny, fizyczny przycisk umożliwiający włączanie i wyłączanie karty Wi-Fi. Do naszego serwisu często trafiają urządzenia, w których klienci nacisnęli go przez przypadek, całkowicie nieświadomie. Poszukaj takiego przełącznika – jeśli jest, spróbuj go wcisnąć i sprawdź, czy „widzisz” sieć bezprzewodową.

Nadal nie możesz się połączyć z Wi-Fi? Oddaj sprzęt do serwisu!

Jeśli powyższe metody nie przyniosły rezultatu, nie pozostaje Ci nic innego, jak oddać laptopa lub komputer PC w ręce specjalistów. Nasz serwis MATCH z Warszawy może się z tym uporać. Sprawdzimy, czy problemem jest uszkodzona karta Wi-Fi, jej gniazdo lub np. wirus w systemie operacyjnym. Zajmiemy się diagnozą i profesjonalną naprawą, jeśli będzie konieczna – zgłoś się do nas już dziś!